Seminarski programi

Prvi stupanj

Prvi stupanj (osnovni) seminarskog programa pruža temeljna znanja, a namijenjen je nastavnicima i drugim polaznicima koji ta znanja nisu mogli steći u okviru svoga studija ili koji ta znanja trebaju utvrditi. U podjednakom omjeru teorije i prakse steći ćeš osnovna znanja koja kasnije možeš nadograđivati na ostalim programima.

Drugi stupanj

Na drugom stupnju pružamo dodatna, specijalizirana znanja nastavnicima u osnovnim i srednjim školama te drugim zainteresiranim pojedincima. Svake se godine biraju nove teme koje se podjednako odnose na tendencije u suvremenom filmu i medijima te na relevantne i manje poznate fenomene iz povijesti filma, ali i na produbljivanje teorijskih znanja i analitičkih umijeća iz područja filma i medija. Time omogućujemo cjeloživotno obrazovanje nastavnika i drugih polaznika.

Radionički programi

Dokumentarni film

Oduvijek su te zanimale priče koje vidiš oko sebe? Pridruži nam se na Radionici dokumentarnog filma na kojoj ćeš naučiti što je to dokumentarni film, kako se stvara, na koje se sve načine može snimiti, a u praktičnom dijelu Radionice upoznat ćeš što je sve potrebno za kvalitetnu pripremu i snimanje dokumentarnog filma. Snimaj priče koje vidiš oko sebe.

Voditelj: Tomislav Mršić
Stručni suradnici: Hrvoje Mršić i Alan Stanković

Igrani film

Ne moraš ići prek’ k Žnidaršiću, nego dođi k nama na Radionicu za igrani film! Tamo ćemo ti objasniti kako možeš postati autorom klasika poput Tko pjeva zlo ne misli te ćeš, između ostalog, naučiti ama baš sve o procesu stvaranja igranog filma.

Voditelj: Neven Hitrec

Animirani film

Koliko je sličica potrebno da Baltazar prijeđe put od jednog do drugog kraja čarobne mašine? U animiranom svijetu ništa nije nemoguće, a koji su temeljni principi animacije naučit ćete upravo na ovoj radionici. U praktičnome radu na izradi kratkoga animiranog filma polaznici svladavaju sve korake u nastanku animacije.

Voditeljica: Jasminka Bijelić Ljubić

Kamera i snimanje

„Kamera, ton, akcija“ nije samo fraza, nego i kodno nazivlje za majstoriju koja pruža teorijska znanja o osnovnim tehničkim osobinama kamere s naglaskom na uporabu manualnih funkcija, kao i na samostalnom snimanju niza vježbi, a očekuju vas i priprema te samo snimanje filma.

Voditelj: Boris Poljak

Montaža

Kako se zove čovjek čije je radno mjesto duga povijest kratkih rezova? Montažer! Iako su oni vrlo skriveni i samozatajni, zapravo najveći su dio kreativna procesa – spajanje snimljenog materijala u smislenu cjelinu odvija se upravo u montaži.

Voditeljica: Ivana Fumić

Fotografija

Da fotografija nije samo ono što vidiš na Instagramu, objasnit će ti naš Darije Petković – tata mata od fotoaparata! Polaznici radionice usvajat će tehnološka znanja o fotografiji i proširiti stečena znanja, razvijati praktične vještine snimanja i obrade teme, upoznat će autorske stilove i autorske pristupe temi. Polaznici radionice sudjelovat će u organizaciji završne izložbe fotografija s naglaskom na autorski pristup.

Voditelj: Darije Petković

Radioreportaža

Biti ili ne Biti? Uopće nije pitanje, nego smjerokaz za onu koja će vas najviše naučiti o osnovama novinarstva, imenovanju i razlikovanju novinskih vrsta, o radiju kao mediju u kontekstu drugih medija i još mnogim drugim tajnama (radijskog novinarstva).

Voditeljica: Višnja Biti

Eksperimentalni film

Želiš li i postati ekspić u ekspićima? Ako si se nekad pitao što je to, a nije “A je to”, to je to! Polaznici će upoznati modele, načine i mogućnosti autorskog izražavanja u polju eksperimentalnoga autorskog filma te steći znanja o specifičnostima eksperimentalnog roda.

Voditelj: Tomislav Šoban

Scenarij: od ideje do realizacije

Stavljaš znak jednakosti između disanja i pisanja? Što zapravo rade scenaristi? Pišu, naravno. No da bismo znali što, kako i zašto pisati, potrebno je poznavati cijeli proces: od ideje od realizacije. Zato ćemo pisati, snimati, montirati i onda popravljati napisano. Pritom nam nije cilj prikazivanje nastalih filmova publici – radit ćemo ih zbog nas samih, kako bismo kroz bolje razumijevanje stvaralačkog procesa pisali bolje scenarije. Uostalom, danas je tehnologija toliko jeftina i pristupačna, da nema nikakva razloga da scenaristi, radi probe i učenja, ne uključe kameru, mikrofon i pokoje rasvjetno tijelo.

Voditeljica: Irena Krčelić

Dramska pedagogija

Voliš dramiti, ali ne znaš točno kako? Naučiti je lako jer ekipa iz Teatra Tirena ekipa je pravih mahera koji će te naučiti metodama i sredstvima dramskog izražavanja. Na radionici dramske pedagogije polaznici će upoznati dramske tehnike koje koristimo u radu s djecom i mladima. Kako je u dramskoj pedagogiji bitan proces, polaznici će na vlastitom primjeru, u brojnim dramskim igrama i vježbama, imati priliku iskusiti proces te tako usvojiti načela dramske pedagogije, kao i steći osnovne alate potrebne za rad u dramskoj skupini.

Voditeljica: Marija Šorša

Radioigra

Jeste li znali da u posebnim okolnostima i radijski eter postaje daska koja život znači? Igrajmo se zajedno dramatizirajući priče za uho, a više o svemu tome naučit ćete u radionici radioigre. Polaznici radionice stjecat će znanja o tome kako se iz proznog žanra piše, dramatizira i dijalogizira za uho radioadaptacija priče, tj. radioigra.

Voditeljica: Vedrana Vrhovnik

TV reportaža

Voliš skitati i o skitnji pričati? Upiši Radionicu TV-reportaže koja te svaki dan vodi van! Polaznici radionice usvajat će teorijska znanja o osnovnim obilježjima reportaže, razlikovnim elementima u odnosu na druge žanrove i rodove (osobito u odnosu na dokumentarni film), učit će da se u reportaži sjedinjuju ideja, tekst, slika i zvuk te će usvajati znanja o nastajanju reportaže.

Voditeljica: Maja Tokić

Vizualni efekti (digitalna obrada slike)

Ipak niste dovoljno dobro pazili da vam mikrofon NE uđe u kadar? Nema panike, još uvijek ima vremena za popravak. Zato ćete na Radionici vizualnih efekata svladati metodu „deni ga noter, vadi ga van!“. Polaznici će naučiti kako ubaciti elemente u pokretnu sliku, kako napraviti „chroma key“ te o čemu treba voditi računa prilikom snimanja materijala za vizualne efekte.

Voditelj: Tom Vujnović

Postprodukcija zvuka

Onomatopeja nije rezervirana samo za književna djela. Kuc kuc, din don, klik klak, cap, boing, fiju, whoosh, booom uzvici su koje možemo cijeniti samo u njihovu zvučnom obliku. Probijte svoje zvučne i ostale zidove u Radionici za postprodukciju zvuka. Teorijski dio uključuje uvod u osnove postprodukcije zvuka u filmu, tehničke zakonitosti montaže zvuka, uvid u brojne mogućnosti i načine povezivanja slike i zvuka u smislenu cjelinu. Praktični dio radionice uključuje upoznavanje s potrebnom opremom za postprodukciju zvuka, samostalan odabir glazbe i zvučnih efekata, montažu i sinkronizaciju svih elemenata.

Voditeljica: Dubravka Premar